Blogs/trends

‘Van de corporatiewereld naar gemeenteland – een nieuw avontuur!’

Blogs/trends | 14-11-2016

Persoonlijke ontwikkeling is een interessant onderwerp, zeker als je erover spreekt met Yei Ling Liu. De 36-jarige Yei Ling Liu uit Emmen, is een veelgevraagd detacheringsmedewerker van Corparis. Ze heeft ruime werkervaring bij woningbouwcorporaties op het gebied van Woondiensten en Leefbaarheid. Sinds kort is ze een nieuw avontuur aangegaan en werkt ze als accountmanager bij Lees meer..

“Carte blanche krijgen van klanten – dat is het allermooiste!”

Blogs/trends | 20-05-2016

“Het gebeurt steeds vaker dat klanten me op pad sturen met de boodschap ‘Regel het maar!’ als ze een nieuwe, tijdelijke collega zoeken. Daarmee geven ze me hun volledige vertrouwen. Dat geeft veel voldoening en het stimuleert me om nog harder mijn best te doen. Het zijn mijn droomklanten en die koester ik. ” Aan het woord is Lees meer..

Het is inderdaad nooit goed – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

‘Het is ook nooit goed!’, verzuchtte een woonconsulente tijdens een training woonoverlast. ‘Als ik een melding grondig onderzoek, dan vindt mijn leidinggevende dat het teveel tijd kost en dat ik zakelijker moet zijn, maar als ik meteen doorverwijs naar buurtbemiddeling, dan neem ik de klacht niet serieus’. Omgaan met overlastklachten is één van de lastigste Lees meer..

De Red-reflex – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

De Red-reflex Corporaties maken een terugtrekkende beweging. Dat is niet alleen ingegeven door bezuinigingen. Veel professionals zijn er door schade en schande achter gekomen dat het geen blijvend effect heeft als zij de trekker zijn van activiteiten in wijken en buurten. Vaak verdwijnt het effect van dit soort acties al heel snel. Zo hoorde ik Lees meer..

Op naar nieuwe vormen van bewonersparticipatie – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

Bewonersparticipatie is belangrijk en wel om twee redenen. Op de eerste plaats om huurders mee te laten denken over de plannen van de corporatie. Deze gaan hen immers direct aan. Op de tweede plaats gaat goede huisvesting niet alleen over de woning, maar ook over de woonomgeving. En voor een prettige woonomgeving zijn de corporatie Lees meer..

Het KCC: bewaker van de klantgerichtheid – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

De meeste corporaties werken tegenwoordig met speciaal team medewerkers dat alle inkomende telefoongesprekken afhandelt. De bedoeling is dat het team 80% van de klantvragen zelf beantwoordt en alleen de specifieke en complexe vragen doorspeelt naar specialisten in de organisatie. Vaak heet deze afdeling Klantenservice of Klantcontactcentrum (KCC), al komen andere benamingen ook vaak voor. Toen Lees meer..

Kwetsbare huurders, toenemende zorg – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

De eerste vervuilde woning die ik van binnen bezocht, zal ik nooit vergeten. De woning stond helemaal vol met spullen. Tussen de zithoek en de keuken was nog maar een smal gangetje over. De dozen stonden tot aan het plafond opgestapeld. Van de vier slaapkamers was er nog maar één toegankelijk. Er woonden twee volwassenen, Lees meer..

Wordt de klant weer huurder? – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

Toen ik begon met werken voor een woningcorporatie, spraken we nog niet over klanten. Wel over huurders, bewoners en kandidaten. We hadden onze processen zo ingericht, dat ze ons goed uit kwamen. Van klantgerichte dienstverlening hadden we nog nooit gehoord. Zo waren we telefonisch alleen bereikbaar van negen tot elf uur en huurders die op Lees meer..

Hoe zeg je het? – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

Toen ik pas bij een corporatie werkte, had ik vaak moeite met het duidelijk brengen van slecht nieuws. Ik ging daar in het begin regelmatig mee de mist in. Zo weet ik nog dat ik tijdens een voorinspectie aan de vertrekkende huurder vertelde dat een tussenwand eigenlijk verwijderd moest worden. Toen ik dit aan het Lees meer..

Over de schutting… – Harry Vlaar – vactor.nl

Blogs/trends | 11-06-2015

Eén van de eerste overlastmeldingen die ik ontving, ging over een verwaarloosde voortuin. Toen ik vervolgens de huurder hierop aansprak, sputterde hij behoorlijk tegen: ‘Kom je nu echt over mijn tuin zeuren? Waarom laat jij je eigenlijk voor het karretje van mijn buurman spannen? En heb je die tuin van mijn achterburen wel eens goed bekeken?’. Nadat Lees meer..